Windows Phone – prima săptămână

După o îndelungată amânare, am cedat tentației și m-am hotărât să intru și eu în rândul posesorilor de smartphone, după 10 ani în care am folosit doar telefoane clasice (candibars majoritatea, ultimul un Nokia 3720c, draguț ca design dar un pic în urmă ca features – no 3G de ex.).

Așa ca, în calitate de mândru posesor al unui HTC7Pro cu ultima versiune de Windows Phone (7.5) pe el, nu voi sta să povestesc ce cool este (netu e plin de asta), și nici nu voi sta să-l compar cu vreun iPhone sau Android (cum nu am avut ocazia să le folosesc personal), ci voi scrie doar despre problemele de care m-am izbit până acuma (și de care nu știam înainte să-l cumpar).

Dacă de mare parte din limitările unui Windows Phone știam de ceva vreme, am aflat cu surpriză că:
– la prima pornire a telefonului, când am vrut să mă înregistrez  pe Windows Live, eșuează lamentabil cu un mesaj obscur, dacă parola e mai lungă de ~16 caractere (mers pe Hotmail, scurtat parola și totul se rezolvă)
– Windows 7 incă nu a auzit de USSD (http://en.wikipedia.org/wiki/Unstructured_Supplementary_Service_Data) – un simplu apel gen *100# eșuează cu un mesaj de “Failed” în loc să-mi afișeze meniul operatorului – feature elementar care îl știa și Sagemul 922 de acum 8 ani…

Cât despre suprizele pe partea de programare – după ce https://labs.chevronwp7.com/ reușesc să își revină și să ofere un serviciu funcțional – modul cum au dat chix sub load-ul intens generat după lansare dovedește că doar faptul că se folosește Windows Azure nu garantează automat scalabilitate și performanță, ci și serviciul din cloud trebuie gândit un pic în prealabil.
6 – 7 ore de waiting time pentru a deservi 800 de requesturi (clienți plătitori, nu serviciu gratis) nu se justifică, oricât de complexă ar fi procesarea aia care o fac pentru a debloca un phone).

Update (07.11.2011 13:30): Finally – ChevronWP7 merge din nou (și fără delays), așa că acuma am un WP7.5 developer-unlocked (și legal pe deasupra, fară hacks). 🙂
Se pare că problema nu era la Azure, ci trebuia șlefuit ceva mai bine serviciul.

To be continued.. 🙂

L.E.: Episodul 2

HTC 7 Pro ( (C) GSM Arena)

HTC 7 Pro ( (C) GSM Arena)

Advertisements
This entry was posted in Windows Phone and tagged , , . Bookmark the permalink.

7 Responses to Windows Phone – prima săptămână

  1. Andrei Ignat says:

    Si unde te grabeai asa? 😉

  2. Timotei says:

    Pff… dacă nu merge *100#… atunci nu cred că merită un WP7. Asta cel puțin d.p.d.v. al unui utilizator prepay. Asta chiar a fost o chestie bună de știut – pt mine cel puțin o să însemne no WP7 for now.

    • Tudor Turcu says:

      Din cate am mai aflat, suportul pentru *100# depinde si de OEM (gen HTC), si/sau operator de telefonie, nu e universal valabila pentru Windows Phone. Chiar si in cazul meu (combinatie HTC + O2 DE ca operator), unele coduri gen *103#… merg, in sensul ca sunt transmise corect, deci se poate face o reincarcare pe prepay in felul asta, doar unele raspunsuri nu ajung cum trebuie..
      In plus, mai nou mai toti operatorii seriosi oferta alternative pe web la codurile gen *100# (informatii, administrare cont, servicii gen chronos la Orange etc..)

  3. Pingback: Windows Phone – episodul 2 | Tudor Turcu – blog

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s